Did you know that .....

my fullname is Nik Nur Natasha Amira . Kuantan Pahang . i am seventeen years young ! u already know that i AM 'spm candidate' so dont ask me anymore about that .. dont be so REDUNDANT ohkay ? i love PINK COLOUR .. * if i can , i want the whole world full of pink colour !* obsessed with JUSTIN BIEBER and AVRIL LAVIGNE ! like Bruno Mars,Selena Gomez,Katy Perry & Rihanna's Songs . my mother is always gonna be my IDOL . love dancing & singing . lazy girl*yeke ? :P .. day dreaming, manja gedebek & slow motion ! hehe .. i have two sisters, the older one is Nik Nur Asmara Amira .. 20 years old and taken ! younger one is Nik Nur Kaytrisha Amira .. 6 years old .. booked by someone ! HAHA ! i love my family and i love my friends . thats all u have to know bout me . takyah lah busybody sangat ! byee !

sing sang song sung

You Belong With Me

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 27, 2011

kisah yang agak panjang . *kalau malas takyah bce!

25 January 2011 (12.00)

mase ni saya da ngantok sesgt la kan , tapi tak lena tidur kerana bru telelap 2 minit , msg masuk .. 'HAPPY BIRTHDAY SHAA !" "shaa , selamat ulang tahun sayang!" "happy birthday and may god bless you" and banyak lagi .. sy tatahu lha sape yang wish , sebab saya bace jhe , ta tgk sape yg anta . AHA . sorry yea kepada sesiapa yang wish tapi saya tak balas . saya mengantuk ! then , saya silent ... pagi nak pergi sekolah tu , ade 19 msg .. saya tak bce .. hihi .. misscall ade 8..
kemudian , saya dah siap siap nak pergi sekolah .. mcm biase , saya pergi melawat anak anak saya dlu ............

"MAMA !!! CHEETA HILANGGG !"
"lahh yeke ? mane dia pergi ?"
"mane adik tahuuu ! :("

dalam hati saya *hari yang sepatutnya saya happy , turned to be like HELL doe !*
saya pergi sekolah dengan sangat sangat sedih .. masam jhe muke ..
tapi , sampai sampai sekolah ... HAPPY sangat ! Halimatun Sakdiah a.k.a ADDA memeluk saya dengan begitu kuat dan berkata , HAPPY BIRTHDAY ! .. Najihah Rahman , HAPPY BIRTHDAY SHAA .. Nurul Ramizah , HAPPY BIRTHDAY sayang ! Najihah Nazri , Happy Birthday GEMUK ! Fana dan Syuu , "happy birthday tasa!" AMIR HAMZAH , sha , happy birthday .. :D
alaa sangat terharu dorang semua ingat birthday saya . *sebenanye 24hb lagi dah dorg selok nak merancang baling tepung dan telur utk saya . HAHA*

kemudian .. Nurul Ramizah a.k.a AYU sayangg bgtau kat semua cikgu yang masuk kelas aritu .. maluu ! selamat hari tua ? Oh Em jeyy !
lepas tu , habis cerita di sekolah , kami pun pulang ke rumah .. saya tengok lagi kat kotak anak anak saya , cheeta still takde . sedih . :(

kemudian nak dekat malam gitu , saya mandi semua *nak pergi pasa malam* , saya sikat rmbut dalam bilik mama , tetibe .. "mieww mieww ! *suara cheeta ..
saya berlarii ke arah kotak , cheeta takde .. saya masuk balik ... dengar lagi .. saya dekat kan diri dekat katil mama , makin kuat bunyi .. saya berdebar .. mama dah balik .. bawak kakya ... saya dengan segera .. KAKYA KAKYA ! tolong shaa ! sha dengar suara cheeta bawah katil mama ! kakya pun segera masuk umah .. jeng jeng jeng . memang ye cheeta ada , ya allah tuhan saje yang tahu mcm mane saya rasa . gembira tak terkata ! mummy Queen saje buad gimik ork? hahaha ! then saya letak blek cheeta di dalam kotak bersama abang abang nya , Aneo dan Bujei ..

pastu saya pergi lah pasa mlm dengan kakya .. then terserempak dengan Jiha Wendy , bo and Naz .. pastu cik wendy pun ikut kami .. dia nak pergi umah saya katanye . saya suruh dia amik Hafiz .. then dia cakap ..
"haiii , tak jealous kee ?"
kakya ; HAHAHA !
saya ; ehh saya percaya awak okayy ! :P

kemudian , adik redz and wendy datang . wendy cakap apiz takde kat umah . dia kata dia nampak apiz and emy naik mtor klua IS .. hmmmm :(
then angah and acik pun datang . saya tanya , abang long mane ? dorg ckp
"abg long ade hal ,ta dpt dtg"

sedih lagi . . gile mase tu memang saya rase sedih sgt sbb saya nak berkumpul reramai kat umah saya .. tapi ade yang taley dtg ..

saya tanye apiz..*msg*

saya ; apiz kat snooker ?
hafiz ; sape bgtahu ?
saya ; hmm takpe lahh .
hafiz ; sorry sha , apiz da janji dengan dorg ..
saya ; takpe , dah biase ..
hafiz ; shaa ! jgn gni ..
saya ; krdt sha low . bye .
hafiz ; tanak msg dengan apiz lha ni kan ?

saya tak balas . saya luahkan segala galanya kat wendy , adikredz , angah and acik . dorg just cakap .. "alaa biarlah dia .."

okay . saya pun buat derk jhe .. then .. wendy datang dekat dengan saya .. dia nak tutup mata saya dengan kain tu . saya menjerit !

saya ; aaaa ! jangan ! taknakk !
wendy ; alaa sha , kejap jhee !
saya ; taknak ! korg na baling tepung kan !
acik ; tak lhaa , janji tak !
saya ; tidaaaak , taknakkkk !
wendy ; tolong lha sha , kejap jhe . janji tak bleng tepung ..
acik ; tahu ... kejap jhee !

.........agak lame memujuk saya .....

then saya pun membenarkan .. saya berdebar . dorg dok cakap "kejap ea.. lima minit jhe ..
...10 minit kot !....
haha .
then dorg kate .. ha okay kejap .. sha duk diam lhaa ..

saya ; kenapa ni , korg nak buat ... *belum habis bercakap*
.....bunyi guitar lagu HAPPY BIRTHDAY.....

saya terdiam .. habis lagu tu , wendy bukak mata saya ..
"HAPPY BIRTHDAY"

saya ; aaaaaaaaa ! *menangis !

saya sangat terkejut tengok Abang Long main gitar and Hafiz bawak cake .. sangat sangat terkejutttt ! saya rasa nak belasah semua org kerana berjaya menipu sayaaa ! hahaha , *wendy , awak boleh menang anugerah pelakon terbaik di Indera Sempurna !*
*acik and angah , awak boleh menang jugak , tapi di Inderapura lha ye ! :P

da abes menangis , saya tiup lilin ... terharu sangat dengan mereka semua .. saya baru berkawan dengan mereka selama 7 bulan , tapi mereka dah macam lama berkawan dengan saya .. saya sangat terharu dengan mereka .. dh abes makan semua , cik wendy balik dlu kerana mengantok . *rupe rupenye mereka dah sedia tepung , tapi saya beria menangis taknak kena tepung , mereka mengalah . hihi*

lepas wendy blek , adik redz plak .. then lepak lepak bersama abang long , acik angah and apiz ..
borakborak pasal mcm mane dorg plan .. *hafiz and abang long dah lame duduk kat rumah kosong tu* sweetnyeee , cake plak mak acik yang buat . ya allah mase tu saya sangat sangat terharu ! sangat best itu cake !

p/s ; daripada "turned to be like HELL" , jadi "turned to be like HEAVEN !" i love you allz !


26 January 2011

ade reheasal merentas desa .. permulaannye .. i'm okay .. tapi , nak dekat separuh jalan , pancit parok ! sangat sangat tak larat .. saya dengan ruby tengah tengah .. ayu , fana , syu and adda kat depan dah .. wendy , izah , jiha rahman and qila kat belakang .. saya dengan ruby berjalan laju .. then budak lelaki dah di lepaskan . alaa saya ni yang saya tasuke ni . saya segan nak berlari kalau lelaki ada .. then nampak amir hamzah dah lepas , abang long , mirul *go Merah Go !* saya pun teruskan berlari lagi .. lari dan lari dan lari dan lari ! dah sampai kat satu tempat tu , kena pusing ... saya pun turut pusing sebab semua da pusing kan *nampak cik hafiz ..hihi* .. tapi da smpai stenga jalan pusing , ckgu kate pusing balik . GILAAAA sangat penat mse tuuu ! dengan redha .. pusing balik .. lintas balik ... tapi tak berdaya dah .. dalam hati , takpe lhaa .. reheasal jhe .. ingatkan dah nak sampai lah kan . tapi rupenye ! jauh lagi dherr ! memang mencabar lha track ni .. semak samun , batu batu , lopak , licin , becak .. ya allah memang sangat menakutkan satu jalan tu , sempit , lalang tinggi pinggang , becak .. takut ade pacat weyy ! kat situ memang geli geleman lah kan .. tapi utk perempuan jhe lhaa . lelaki ikut jalan lain sebab mereka lagi jauh kan .. then bila saya dah lepas dari kegelian tu , bertembung dengan cik hafiz ..

hafiz ; ehh ingatkan dah sampai sekolah dah ..
saya ; kena pusing balik lahh !
hafiz ; hahaha !

saya lari dan lari dan lari bersama ruby .. then ta larat kami berjalan .. lamaaa giitu .. cik hafiz and the gang lintas saya .. dia berada di depan saya .. jauhhh gila perjalanan .. memang tahap nak pengsan dah rase . ohh yee . lupe na cakap . semasa di semak samun yang menggelikan itu , saya bertukar pasangan bersama "Najihah Rahman" dan ruby bersama "Hafizah" .. jiha ni pulak style berjalan memang laju . penat nak ikut dia berjalan laju . HAHA . tapi .. dengan berjalan laju ni lahh kami sampai cepat daripada izah , ruby and wendy .. hihi .. gile memang penat lah kan . tak terkata dohh .. sampai sekolah terus minum air . memang tahap tak larat dahh .. dah siap semua semua .. rehat .. masuk kelas , tukar baju sebab tak selesa .. *air hujan + peluh* gelii dohh ! tudung tak dapat nak tukar lah sebab tak bwk spare . memang tak selesa lahh kan ..

jumaat ni yang betul betul punye .. memang nak bawak keperluan yang sepatutnye lahh . arini saya tak pergi sekolah .. sakit kaki . HAHA . saya msg mama tadi .. saya kata ..

"mama , lauk tengah hari ni beli tauge k .."

terus mama call . haha .. *pelik kot sebab saya tak pernah mintak dia beli tauge ..

"adik , kenapa minta beli tauge ?"
"cikgu cakap , tauge bole bagi kite tenaga and senang nak bernafas bila berlari nanti .."
"lahh , haha . yea lah dik .."

hihi . pelik mama .. :P

thats all . byeee !



No comments:

Post a Comment